FoodbaseDossche MillsVandemoorteleRoland Mills Unitedhttp://www.dekomart.nlVeenhuizen Bakery Solutions / MiweKeybake Bakeware & Coatings B.V.http://www.contined.nl/http://www.koopmansmeel.nl/Kombimixhttp://www.zaadhof.nl/http://www.rijnijssel.nl/bakkerij
http://www.jasca.nl/BakkersbelangDewecohttp://www.sismatec.nl/AVT BVhttp://www.silowacht.nl/http://www.havelaar-verpakkingen.nl/http://www.bouwer-officier.nl/http://www.meneba.nl/http://www.hobartfoster.nl/http://www.chocolateriealbert.nl/http://www.bakkerijservice.nl/TENTE NV

Primus lanceert nieuwe webshop Primus.direct

Primus lanceert nieuwe webshop Primus.direct



Primus Wafer Paper, de nieuwe naam van Primus Ouwelfabriek in Oostzaan, heeft begin oktober zijn webshop Primus.direct geopend. ‘We hebben geen minimum orderhoeveelheid meer en bestellingen worden uit voorraad geleverd’, zegt commercieel directeur Wouter Smits.



Primus lanceert nieuwe webshop Primus.direct
Naast broodouwel biedt Primus.direct nog veel meer mogelijkheden. Foto: Primus Wafer Paper



Primus zet in op een ander businessmodel, benadrukt commercieel directeur Wouter Smits. ‘We zijn een oud bedrijf dat in 1916 is opgericht en we zijn uitgegroeid tot één van de grootste ouwelproducenten ter wereld. De groei van ons bedrijf zit de laatste jaren vooral in grote industriële klanten en distributeurs in het buitenland. Meer dan 85 procent van onze ouwel wordt geëxporteerd. Het was voor ons lastig om de miljoenenorders te combineren met de vraag van kleinere klanten, zoals lokale, ambachtelijke bakkers. Zij konden tot nu toe onze producten via de groothandel bestellen, maar rechtstreekse levering was vaak niet mogelijk omdat we een hoog minimum aantal hanteerden.’



We hanteren geen minimum orderhoeveelheid meer



Toch ziet Smits juist ook veel  potentieel in het leveren aan de kleinere bakkerijen. ‘Daarom hebben we besloten de webshop Primus.direct te openen. Via deze webshop kunnen bakkers alle Primus ouwelproducten bestellen. Daarbij hanteren we geen minimum orderhoeveelheid meer en kunnen we gelijk uit voorraad leveren.’



In de webshop zijn niet alleen meer dan veertig labels te vinden voor brood en banket, waaronder labels voor Waddenbrood, melkbrood, biologisch et cetera, maar nog veel meer producten, benadrukt Smits. ‘Denk bijvoorbeeld aan decoratieve bloemetjes voor op bruidstaarten en aan eetbare muffinbakjes. We hebben zelfs eetbare servetten die om een hapje heen gevouwen kunnen worden. De twee laatst genoemde producten voorkomen waste en de dunne ouwelservetten dragen bovendien bij aan de smaakbeleving van de gerechtjes.’



‘Onze ouwel is 100 procent natuurlijk’



Voor ambachtelijke bakkers bieden de producten van Primus diverse voordelen. ‘Ouwel is een uitstekend middel om met je klanten te communiceren’, weet de commercieel directeur. ‘Je kunt ermee aangeven dat je product van een onderscheidende kwaliteit is. Dat wordt door de consument erg op prijs gesteld. Als je bijvoorbeeld een saucijzenbroodje met vlees van een bepaald keurmerk maakt, dan zou je dat op een plastic verpakking kunnen communiceren, maar die wordt weggegooid en is belastend voor het milieu. Onze ouwel is 100 procent natuurlijk. We maken het papier op basis van aardappelzetmeel, olijfolie en water. Het is vrij van suiker en E-nummers. Daardoor is ouwel hét medium om een product een boodschap mee te geven.’



Klanten kunnen een logo of afbeelding downloaden



De nieuwe webshop maakt dit soort toepassingen in de toekomst mogelijk. ‘Later dit jaar wordt een speciale module toegevoegd waarbij klanten een logo of afbeelding kunnen uploaden en kunnen bewerken.



‘Dat biedt grote meerwaarde voor bakkers die geen dure printer met eetbare inkt willen aanschaffen omdat ze er maar af en toe gebruik van maken.’



De mogelijkheden zijn volgens hem eindeloos. ‘Hierbij gaat het niet alleen om het bedrukken van ouwelvellen voor taarten. Als het lokale voetbalteam kampioen is geworden, dan kan de ondernemer daar snel en makkelijk op inspelen met tompouces met een bepaalde tekst.’



Met de nieuwe webshop Primus.direct hoopt Smits weer wat meer in de kijker te komen van de ambachtelijke bakkers in Nederland en België. ‘We denken dat we door direct zakendoen meer contact met de doelgroep kunnen krijgen. We zien de webshop als testcase om inzichtelijk te krijgen waar onze kleinere klanten behoefte aan hebben. Zo kunnen we onze producten zo relevant mogelijk maken.’


Eerste publicatie door Wendy Noordzij op 10 okt 2017

Laatste update: 10 okt 2017

meer nieuws